Mina tre dagar plus en tanke

Jag har tänkt på detta väldigt länge och det är hur hemskt det svenska språket har blivit, asså nu låter jag som en mamma men om du går runt och lyssnar på folk när dom pratar låter det hemskt. Ord som Tvär och framför allt att men svär i varje mening, jovisst ibland kommer det upp svär ord när jag pratar men när man använder det i verkligen varje mening då blir jag orolig. Tänkte bara på detta nu annars har jag gått runt och stört mig på det. Sen har dom Göteborgska orden fösvunnit med flera dilekter, men nu lät jag verkligen som en mamma eller en svenska lärare men tyvärr är det sant.

Idag har inte jag gjort alls mycket vart i skolan, och inte gjort något mer. Jo, jag såg på en norsk film vid fem tiden, den var väldigt rolig men ändå sorlig och töntig, tänk er en norsk stig helmer som bor hemma hosa mamma alltså mycket mycket värre en Stig Helmer, filmen heter.... okej kommer inte ihåg ska gå ner och tilla det i morgon, den var bra i vilket fall eller bra och bra men den dög.


Otto, tot inte jag har berättat den lite roliga historien men den är lite söt så det ta jag imorgon.

Igår vaknade jag vid havl nio tiden av ett sms där det stog att vi skulle städa så då gick jag upp och åkte med Hanna till skutehagen och städade klart, sen kom jag hem vid två tiden då jag frågae mamma om jag kunde klippa gräs mattan, aa låter lite konstigt med tanke på att jag var så trött. Så jag klippte hela trädgården och efter det satt jag och var allmänt jobbig mot mamma. Hade ganska mycket energi i kroppen och på det var jag trött inte så bra blndning där. Efter vi ätit var jag ute med Jimmy då vi lekte lite med alla bollar, sen var energin slut så jag gick och la mig.

Det här är Buddy " Holly" han är väldigt bra vän med mig och framför allt Otto så respekt till Buddy okej!!

På lördagen var jag borta i skutehagen och hjälpte till lite med att servera och så. Det var Hannas föräldras fest så Hanna var också där. Vi var där från 17.00 - 03.00 ungefär och då somnade jag inte fören minst halv fyra, hade väldigt ont i bena efter allt vart klart men "that's life. ;)"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0