Biljetter köpes??

Oj vad tiden gå det är redan den 13 januari det känns som det inte var så längesen det var Jul aftom men det var det ju om man tänker efter. Om fyra veckor är det redan sport lov. Jag fick ett brev som jag inte ville ha, i brevet låg biljetter till något disco igen jag vill inte sälja men det är ju försent nu så är det någon som vill köpa biljett??
Det är 10/2 en tisdag på sportlovet kl.21.00 på gamle port i Göteborg och är bara för 92:or tror jag iallafall, biljetterna kostar 110kr styck.

Annars har dagen vart bra och just nu gör jag pizza, degen jäser nu. Hitta världens godaste resept på pizza deg tror jag iallafall det verkar gott så jag tänkte lägga ut det.

Leilas pizzadeg

Förberedelsetid: 10 min

Färdigt på: 35 min

Ingredienser

 50 g färsk jäst
 2 tsk socker
 1 tsk flingsalt
 0.5 dl olivolja
 3 dl ljummet vatten
7 dl vetemjöl special

Gör så här

1. Blanda jäst, kryddor, olja och fingervarmt vatten (37 grader) i en degbunke.

2. Rör i mjöl, lite i taget, tills du får en fast och elastisk deg. Spara resten av mjölet till utbakning.

3. Jäs degen i bunken under bakduk i cirka 25 minuter.

4. Dela degen på 4 bitar och baka ut dem med kavel på mjölat bakbord.

(taget från Recept.nu) aja det verkar gott iallafall får se om det är lika gott som det verkar. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0