Jeanne d'arc-mark twain

Sitter och skriver min bokrecension som ska vara klar imorgon men problemet är att jag inte läst klart boken.
en som tur är det en sann historia så det är bara att söka på googel höhööh.
Läser Jeanne d' arc som är en fransk national hjälte eftersom det var hon som slogs mot engelsk männen under 1400-talet. När hon började övertala folk att kriga var hon endast 16år gamal och dog när on var 19 år , då hade hon räddat den största staden och låtit den franska Kungen ta över. När hon dog blev hon ifångatagen, sedan misshandlad ochtillsist bränd på bål för häxeri. Hon är ett fransk helgon sedan 1920.

Höhö det har jag läst på google eller Wikipedia nåt i den stilen står det iallafall, men den är faktiskt bra och även om jag inte hinner läsa klart boken innan imorgon ska jag ändå läsa klart den, det är ju ändå historia.

Kommentarer
Postat av: Minnali

Har också läst den! Lycka till med recensionen!

2009-11-24 @ 15:20:11
URL: http://minnalis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0