"Ensam Hemma igen"

"Han springer nerför trappan, tittar lite på tv för att då se vad det står, springer in i köker letar efter nåt att äta chips, godis vad som helst som man kan äta till en fortbolls match." Känner du igen det?
Det gör jag iallafall, Sverige spelar mot Holland idag, gillar inte fotboll så jag gikc upp och satte mig jag som hade tänkt att jag skulle se på "Ensam hemma igen." Blev nämligen så otroligt Jul sugen och den fimen får mig att tänka på julen. 

"Kommer ihåg att vi fick den på julaftons morgon. Medans vi väntade på att kalle anka skulle börja satt vi och titta på den, efter att vi spelat några spel som Jimmy  fått. Jag satt i fotöljen precis bakom granen och dom andra i soffan (det är min favo plats på julen efter som att granen står där fotöljen ska stå.)
En annan gång satt jag också och tittade på den, satt i fotöljen den gången med. Samtidigt som jag satt och tittade på filmen kände jag lukten av granens goa doft och en varm kopp choklad i handen och en stor hög med nötter och
clementiner framför mig, allt i rummet va rött och jag längtar till julen"
 

Ja behöver jag berätta mer för att ni ska förstå att jag vill se filmen med te i handen och julgran bakom mig?
Jag längtar verkligen till julen, min favorit högtid på året måste jag säga alla jul saker röda ska dom vara, clementiner i massvis, nötter på bordet( äter dom inte själv), jul skinka,jul filmerna framför allt, hehe snön om det blir nån och framför allt Jul granen finns det något bättre än en gran med ömtåliga kulor och polkagrisar och tomtar i sig eller?
Ja, jag längtar till julen. Men inte till klapparna, eller klart jag vill ha klappar men allt mys kring jul är det bästa tycker jag och att handla klapparna är också jätte kul. Att gå runt i stan och inte veta vad man ska köpa till folk och att "paketera" dom är väldigt kul också.  Behöver jag säga att det är Jul snart? någon mer som längtar??


"Har absolut inget med Julen att göra men kolla mig o_O kolla vad långt hår jag hade och vilka korta naglar!! :O
Har bestämt mig jag ska spara till långt hår, fast det gjorde jag imorse.Detta är från 6:an från klass resan."


"Aww kolla mitt hår innan jag klippte av det. Men jag ångrar inte att jag gjorde det men jag är så otrloigt stolt över den flätan måste jag säga och jag saknar att göra inbakade flätor. Hehe kanske kan göra det på någon med långt hår. Kan göra en liten på mig själv men det blir bara kortare inte så lätt. Saknar så nu ska jag spara. Ignorera ögon brynen usch va fula xD"

Kommentarer
Postat av: Tess

Jag längtar också till julen! vill att alla ska plocka fram julpyntet nu och jag ska till liseberg på lördag (med farmor, hehe =) ) och då kommer det bli massor med julkänsla :D

2008-11-20 @ 20:24:49
URL: http://welcome2myplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0