Äppel muffins

Nu har jag gjort klart mina muffins och ja dom blev fina.
Det blev Äppel muffins med Ägg faktiskt och dom smaka ganska mycket ägg men goda det var dom ska lägga upp receptet nu.


Äppel muffins
100g Margarin eller smör
1½dl socker
4 ägg
5dl Vetemjöl
1tsk Bakpulver
1tsk vaniljsocker
1dl filmjölk eller mjölk
Fyllningäpple klyftor och kanel, socker blandning.

Gör så här: Rör matfett och socker poröst. Tillsätt
äggen ett i taget under kraftig omrörning.
Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker.
Rör ner blandningen i smetenoch tillsätt
vätskan. Klicka ut smeten i smord muffins panna
eller muffinsformar av papper.
Skär 1-2 äpplen i tunna klyftor.
Stick ner dom i smeten och strö över ½ tsk kanel
blanda med 1 msk socker.
Grädda mitt i ugnen i 15min
 på 200grader  eller 175 grader på varmluft.


Skrev receptet själv direkt från sju sorters kakor som är en mycket bra kakbok så du bara vet.

Ser ju halv goda ut men dom va goda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0