Pengar......

Oj herregud jag måste verkligen skaffa ett extra jobb. Att ha 900kr plus ca.400-800kr är inte så mycket, eller jo men dom 800kr försöker jag spara. Så på 900kr i månaden ska man köpa kläder inklusive jackor som kostar ganska mycket, skor som är ganska dyrt. Där imellan ska man ha lite kul också så jag måste verkligen skaffa ett extrajobb. Men vad ska man söka då? Dom flesta jobben vill ha sånna som är 18 år eller äldre, men det förstås jag tror jag har en fördel eftersom att jag går på en praktiskt linje.
Måste spara pengar nu så dom pengar jag tjärnar på GT ska jag spara till Turkiet även om det kan bli 3000kr eller någor liknande, va fan klagar jag på?? Det finns människor i världen som knappt ha pengar till mat och så sitter jag här och klagar på att jag int har pengar till mig själv. Ibland är man allt bra borskämd fast däremot om jag börjar tjärna mer pengar ska jag nog ge lite till Rädda barnen. Men ett bra sätt att ge pengar även om man inte har råd med kanske 100kr i månaden vilket dom flesta ungdomar har. Om man har småpengar i plånboken som man inte vill ha där kan man ju ge dom till rädda barnen i en sådan burk, då blir man av med såndat men kanske inte vill ha samtidigt som man gör något br för andra och kanske sitt eget samvete. 
Me nu ska jag ta och äta en apelsin och dricka te så hadet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0