Sos barnbyar

sitter med tända stearin ljus och skrivet ett arbete till imorgon, lyssnar på bryan adams och försköker klura ut när jag ska gå upp imorgon. Visst har jag det mysigt? förutom det med arbetet då varför gör jag alltid allt kvällen innan??
Aja iallafall handlar arbeter om bistånds organisationer och jag tog Sos barnbyar tänkte göra det enkelt för mig för lite info finns det inte iallafall väldigt bra hemsida. Ju mer man läser förstår jag hur stor skilnad dom faktiskt gör och det dom gör är verkligen viktigt det är betydelsefullt.
Tänkte också på det med att ge pengar, ibland lägger man någon krona i en sån bössa men tänk om varje person i hela sverige la 1 krona  det hade blivit drygt 9 miljoner fatta 9 miljoner om man la en enda krona det är coolt.
Läste även vad som har hänt med dom som fått hjälp och en av dom beundrar jag verkligen.

Hae Soo, Sydkorea, kom till barnbyn 1966

Hae Soo Joung växte upp i barnbyn i staden Daegu i Sydkorea. I dag är han 50 år och chef för SOS-Barnbyars sociala verksamhet i barnbyn. ”Jag har positiva minnen från min barndom – och jag vill hjälpa andra barn att också få det”, säger han.

Tänk att hjälpa efter man själv blivit hjälp, tror det r många som gör det men det är så fint inte sant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0