Lite Handboll

Egentligen hade jag ju inte tänkt och skriva om min vrikade värld men så blev det.
Aja nästa tisdag ska Sverige spela mot slovenien i Handbolls EM måste ses, Sverige har ändrats lite på landslags fronten. För när dom spelade EM här i Sverige 2000 var dom som allra bäst herre gud vranjes, Wislnadet, larholm m.m. min favorit var helt klart Vranjes aka flygande köttbullen, herregud det var min favorit och det var då man hade framtids drömmar och då vill jag bli en sån bra spelare som han därför gillade jag honom han var kort och snabb o.s.v. 
Vi får ju inte glömma att det var Bengan som var tränare då asså helt sjukt bra var dom. 
Nu har dom tappat alla gamla spelare eller Vranjes, wislander och Olsson som tränare.
Men det var 10årsedan herregud 10 år :O eller var det 2002 nä 2000, vi var på krotien-Sverige ch då vann dom fast Sverige Vann hela EM och final matchen mot Tysklan var bra för tyskarna var så jättiga eller stora som man säger, Jättiga :/ (bra svenska) och lilla lilla vranjes kom igenom ganska lätt för han var som spelare uthållig, liten, snabb, och bra målgörare lite den stilen har Jimmy om man tar bort snabb för han är inte jätte snabb och liten är han inte heller men uthållig alltså stark kan gå igenom försvaret utan problem typ. 
Nä ska bli spännade och se faktiskt Kim andesson är kvar och under EM i Sverige hade han lila hår hahah det minns jag för han gjorde många fel och det såg kul ut med lila hår.  :P 
Det är ju Handbolls Vm i Sverige om något åt typ 2011 tror jag.
Jimmy frågade mamma om vi kunde gå på det
Mamma svara aa det är klart när är det då, Jimmy svara 2011 (tror det var då) ahah så klockren mamma trodde ju det var nu snart.


Där var dom ju va roligt med lite handboll!! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0