Självkänsla!

Jag tänkte på det ämnet självkänsla imorse, vat inte varför men när man inte pratar tänker man och min hjärna går i ett då. 
Tänkte på det hur en människa växer när den får höra nåt bra alltså det kan vara något litet som vad fina kläder du har, va snäll du är eller skrattar åt dom skämten du drar t.ex. 
Tänkte på det förra veckan då Jimmy spelade handboll, för varje gång dom gjorde ett dåligt anfall eller att dom andra gjorde mål hörde såg man hur alla sänktes, och när någon gjorde mål blev alla lite mer raka. Men Jimmy såg man väldigt tydligt på när han inte tyckte han själv inte spelade bra och tvärtom, och när hn hade försökt göra mål alltså tränga sig igenom försvaret hörde man Peter (legets tränare) Bra Jimmy, fortsätt så! Typ  och då sg man verkligen hur Jimmy sken upp man så det på honom så tydligt för Peter skrek mycket bra till honom hörde nästan bara Jimmys namn, Men tror han är en favorit.
Dom små saker man säger betyder mycket även om man inte tänker på det, visst om man säger det för mycket betyder det inget till slut.
Jag är jätte dålig på att säga såna saker eftersom jag själv inte vågar men när andra säger det till mig växer jag och det är nästan så man kan se solstrålarna om ni fattar och jag tror inte jag är ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0