God save the queen

Om man är trött på samhället ska man lyssna på punk musik, vilket jag gör nu men det är mest för att jag ville få det gjort. Okej jag sitter och lyssnar på Sex pistols och kan ju säga att Ebba Grön är en svensk bra kopia av dom, alltså musiken låter det samma klaga på samhället, rå musik spel o.s.v. Älskar det men som Thåström sa man: "Jag kan inte spela den musiken idag för då var jag ung och klaga på allt." När man är ung ser man samhället på ett sätt dom är emot oss eller hur?? För så känner jag man vill klaga på allt och det ä mycket som är fel och när man inte har pengar då kommer allt dåligt fram o.s.v.
Älskar hans Engelska uttal eller att han sjunger på riktigt Engelska känns lite mer aa punkigt. Men det kan ju egentligen inte finnas så mycket såna här band eftersom under punk tiden klagade alla då lät musiken den samma, och på så sätt kan man ju inte ha lika många punk band som rock band för det hade blivit väldigt tråkigt. Kanske därför Sex pistols blev så kända för dom klagade på Engelska samhället och sjung på riktig Engelska, och Ebba sjung på Svenska och i Sverige aa Svenska är som vi är, aa det var ju ingen som gillade när Ebba kom fram eftersom dom klagade och tror inte många vågade det då, tror ni fattar kan inte skriva det men jag kan prata. ;)
Kan ju inte påstå att jag förstår texten riktigt men ganska härlig att lyssna på, kanske inte heller en sånt band man lyssnar på när man ska sova men somsagt helt okej. Tror jag föredrar Ebba grön i punk väg förstår texten lite bättre sen älskar jag Thåström helt otroligt bra.
Men den här sorts musik kan vara rätt uttjötad efter några låtar men aja skit samma ni fattar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0